Livet på lotten

Alla inlägg den 21 november 2013

Av Anna Say - 21 november 2013 22:01

..måste man ha även om det rör sig om plastträd som är hiskligt fula i dagsljus. När de lyser är de inte så tokiga   .

 

Undrar just vad tanken var med dessa? De finns längs hela gatan och ser ut som om de var hämtade från "Drömmarnas trädgård". Lite skumt kanske, men vem vill inte ha en drömträdgård. som lyser vackert i mörkret?

 

Vad fint det skulle vara om alla träd hade spotlights under sig?

Tänk er en allé eller en hel skog! Då skulle vintern kännas mindre mörk.


Nu lyser inte mina solcellslampor på lotten längre så jag stängde av dem i väntan på våren. Måste för övrigt köpa nya eftersom en gått sönder   . Kanske skulle jag ha dubbelt så många nästa säsong?

Tänkte ha vansinnigt med ljus på balkongen iallafall och. Kanske en liten lysande isbjörn eller någonting annat alldeles förfärligt kitschigt som får mig och alla andra på gott humör   .

    

Hmm.. alla saker kanske inte bör lysas upp   . Jag har aldrig förstått mig på detta konstverk. En vän till mig som är professionell fotograf har tagit en fantastisk bild på eländet, men som sagt, då måste det till en riktigt duktig fotograf. Kunde man kanske ersätta den med en stor isbjörn med två ungar och ledlampor inuti nu till jul? Då blir det lite som julbocken i Gävle, fast utan eld får vi i så fall hoppas.

  



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Nu väntar jag bara på att klimatet i Sverige blir lika bra som på Kanarieöarna.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards