Livet på lotten

Direktlänk till inlägg 14 juni 2014

Tuff vecka..

Av Anna Say - 14 juni 2014 23:38

..för tomatplantorna!  Först är det stekhett   och sedan blir det iskallt   och blåsigt. De verkar ha klarat sig skapligt iallafall för nu har jag upptäckt blomknoppar   , men inte mer blåst nu tack!

Lupinerna verkar oberörda tack och lov. 

 

Grannen har så vackra röda lupiner, men tyvärr har de redan blommat ut  

Jordgubbsplantorna har massor med kart så det ser ju lovande ut inför midsommar   ..nja så mycket hinner det nog inte bli. ..fast om tio gubbar hinner mogna till på fredag räcker de till att dekorera midsommartårtan iallafall   . Barnen smakade på de allra första som mognade för någon dag sedan, men själv får jag väl vänta lite tills det blir fler.

 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Say - 20 september 2014 19:58


Jag gör en time-out här på obestämd tid. Ha det gott alla!   ...

Av Anna Say - 2 augusti 2014 21:09

' Ja, så här fina är de! Jag fick nio frön av en kollega och nio små plantor blommar nu för fullt. Den är ettåriga så man måste ta frön från dem om man vill fortsätta odla dem. Jag torkar nu frön från krassen till nästa år, vilket känns lite kon...

Av Anna Say - 28 juli 2014 08:26

..och det är nog många som håller med mig. Därför blir det extra tråkigt när man upp upptäcker att någon dragit upp två av ens solrosor med rötterna och knippsat av en tredje med sax eller något annat vasst  .    Mina fina solrosor! En granne ber...

Av Anna Say - 24 juli 2014 23:42


..men jag trivs! Det är ju precis så här en sommar ska vara även om det redan klockan 7 på morgonen är alldeles för varmt att sitta under parasollen på balkongen och äta frukost. Kvällarna är fantastiska, synd bara att man är för trött för att njuta ...

Av Anna Say - 22 juli 2014 23:13

   Ja, nu var det ett bra tag sedan sist.. Det har varit lite mycket som hänt på en och samma gång om man ska uttrycka det milt. Mitt i allt bestämde sig min blott ett och ett halvtåriga    dator    att den inte ville vara med längre och där satt jag...

Presentation


Nu väntar jag bara på att klimatet i Sverige blir lika bra som på Kanarieöarna.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards