Livet på lotten

Alla inlägg den 2 juni 2014

Av Anna Say - 2 juni 2014 22:03

Jag har visserligen sett att det finns lupiner på lotten 2, men det var först idag som jag verkligen förstod att jag har LUPINER!! Jag älskar lupiner! Barnen och jag brukade plocka stora buketter av det när vi bodde i Solna. Det fanns hur mycket som helst där i Ulriksdal och påväg från slottsparken.

 

Undrar vilka färger de har... De kan ju ha alla möjliga   .

 

Rensade lite i jordgubbslanden också. Det är ju alldeles förskräckligt vad ogräs tycks trivas bland jordgubbsplantorna! Undrar om det har något sambande med gödning att göra  .


Hittade även en katt i solen   

 


På lotten 1 hittade jag en massa ogräs mot grannen, men insåg snabbt att det var en kryddväxt och plockade av lite för att torka.

 

Frågan är bara vilken är det? Oregano eller mejram.. Tittade lite på Nätet och blev inte klokare för det. Tydligen är mejram en typ av oregano. Det förklarar ju att jag har svårt att känna skillnade på dessa. I mat kanske det inte spelar så stor roll egentligen'



Presentation


Nu väntar jag bara på att klimatet i Sverige blir lika bra som på Kanarieöarna.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards