Livet på lotten

Direktlänk till inlägg 24 juli 2014

Varmt så man storknar...

Av Anna Say - 24 juli 2014 23:42

..men jag trivs! Det är ju precis så här en sommar ska vara även om det redan klockan 7 på morgonen är alldeles för varmt att sitta under parasollen på balkongen och äta frukost. Kvällarna är fantastiska, synd bara att man är för trött för att njuta av dem. Försöker hålla mina kära växter vid liv, men det är lite av en kamp mot värmen. Jag vattnar såväl på balkongen som på lotterna. Förbarmade mig även över gräsmattan här utanför idag - ett av mina få besök utomhus idag om man bortser från balkongförsöken. Jag var bara tvungen att ta det lugnt idag. Imorgon siktar vi på snorkling igen   efter att lotterna fått sig en slurk vatten förstås..


    


Jag vet att man ska vattna på kvällen, men jag orkar bara inte så det får bli på morgoen, vilket är bättre än ingenting iallafall.


Skördade lite krassefrön i morse samt drog upp ett antal jordärtskockplantor som jag stört mig på länge. Grävde även upp två små rosenbuskar och ersatte dem med lavendel. Varken rosor eller lavendel trivdes på sina ursprungsplatser så nu kan det väl bara bli bättre. Inte för rosorna som jag slängde, men lavendeln hoppas jag sotrt på.


Tack för den tropiska värmen!  Nu börjar det likna något   .


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Say - 20 september 2014 19:58


Jag gör en time-out här på obestämd tid. Ha det gott alla!   ...

Av Anna Say - 2 augusti 2014 21:09

' Ja, så här fina är de! Jag fick nio frön av en kollega och nio små plantor blommar nu för fullt. Den är ettåriga så man måste ta frön från dem om man vill fortsätta odla dem. Jag torkar nu frön från krassen till nästa år, vilket känns lite kon...

Av Anna Say - 28 juli 2014 08:26

..och det är nog många som håller med mig. Därför blir det extra tråkigt när man upp upptäcker att någon dragit upp två av ens solrosor med rötterna och knippsat av en tredje med sax eller något annat vasst  .    Mina fina solrosor! En granne ber...

Av Anna Say - 22 juli 2014 23:13

   Ja, nu var det ett bra tag sedan sist.. Det har varit lite mycket som hänt på en och samma gång om man ska uttrycka det milt. Mitt i allt bestämde sig min blott ett och ett halvtåriga    dator    att den inte ville vara med längre och där satt jag...

Av Anna Say - 8 juli 2014 08:00

Det var min chef som tipsade mig om detta otroligt fina ställe.   När vi anlände dit vid 20-tiden på kvällen blev det först lite spännande eftersom det var stängt! Storstadsbo som jag är hade jag tagit för givet att allt är öppet dygnet runt. Så...

Presentation


Nu väntar jag bara på att klimatet i Sverige blir lika bra som på Kanarieöarna.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards