Livet på lotten

Direktlänk till inlägg 22 juli 2014

Datorkrasch och semester

Av Anna Say - 22 juli 2014 23:13

   Ja, nu var det ett bra tag sedan sist.. Det har varit lite mycket som hänt på en och samma gång om man ska uttrycka det milt. Mitt i allt bestämde sig min blott ett och ett halvtåriga    dator    att den inte ville vara med längre och där satt jag och svor   över mitt slarv att jag inte backat upp de senaste årets semesterbilder... Teide, ubåt, snorkling, dykning på Teneriffa, Firenzeäventyret, Hel, Krenica, Tczew, Gdansk..sonens graderingar, dotterns balettuppvisningar och oändligt mycket mer var borta! ..och de absolut sista bilderna på vår kära Monika   som gick bort för två veckor sedan  . Desperat kontaktade jag en fd mycket sympatisk kollega som efter 8 timmars kamp lyckades få tillbaka det mesta från min kraschade hårddisk! Han lyckade sparka liv i eländet som nu övertagits av dottern så länge den nu behagar fungera. Själv har jag köpt en ny dator och en extern hårddisk! Gissa om jag har gjort backuper   ?


..men vad har hänt på lotterna då?  Jo en hel del. Tyvärr har jag inte riktigit hunnit med att rensa så mycket som jag borde så jag har ltie dåligt samvetee och det kliar i fingrarna att få köra igång, men som sagt det är lite mycket nu.

       

Liljorna blommar, även de rosa har slagit ut och solrosorna och lavendeln. Det är så mycket lavendel överallt. Vackrast är nog denna grannes

    

Min krasse blommar för fullt  också.

   

Inte mindre än fyra olika färger har den! Det är mina egna frön som jag torkade från förra årets skörd   .

Bärbuskarna bär frukt för första gången också så jag har både smakat krusbär och röda och svarta vinbär,


Igår tillbringade jag förmiddagen i pappas trädgård och använde den nyinförskaffade häcksågen. Jag kände mig riktigt farlig när jag höll på med den. Jag är riktigt nöjd med resultatet. Det var ju första gången jag klippte en hel häck! Jag trodde dock att jag skulle dö vid ett par tillfällen när jag kämpade med den manuella häcksaxen i väntan på att batteriet.skulle laddas. Svärmor hjälpte till med gräsmattan och inte minst att plocka körstbär och krusbär. Jag hade med mig knappt 6 kg körsbär hem. Så det blev både körsbärssoppa och körsbärspaj idag.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Say - 20 september 2014 19:58


Jag gör en time-out här på obestämd tid. Ha det gott alla!   ...

Av Anna Say - 2 augusti 2014 21:09

' Ja, så här fina är de! Jag fick nio frön av en kollega och nio små plantor blommar nu för fullt. Den är ettåriga så man måste ta frön från dem om man vill fortsätta odla dem. Jag torkar nu frön från krassen till nästa år, vilket känns lite kon...

Av Anna Say - 28 juli 2014 08:26

..och det är nog många som håller med mig. Därför blir det extra tråkigt när man upp upptäcker att någon dragit upp två av ens solrosor med rötterna och knippsat av en tredje med sax eller något annat vasst  .    Mina fina solrosor! En granne ber...

Av Anna Say - 24 juli 2014 23:42


..men jag trivs! Det är ju precis så här en sommar ska vara även om det redan klockan 7 på morgonen är alldeles för varmt att sitta under parasollen på balkongen och äta frukost. Kvällarna är fantastiska, synd bara att man är för trött för att njuta ...

Av Anna Say - 8 juli 2014 08:00

Det var min chef som tipsade mig om detta otroligt fina ställe.   När vi anlände dit vid 20-tiden på kvällen blev det först lite spännande eftersom det var stängt! Storstadsbo som jag är hade jag tagit för givet att allt är öppet dygnet runt. Så...

Presentation


Nu väntar jag bara på att klimatet i Sverige blir lika bra som på Kanarieöarna.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards