Livet på lotten

Direktlänk till inlägg 6 juli 2014

Ljuvliga juli!

Av Anna Say - 6 juli 2014 23:08

Det här började fantastiskt bra! Äntligen sommar! Det hände något där när juli började, ja värmen kom tillbaka! Jag började juli med att åka söder ut iallafall. Närmare bestämt till Kalmar och Oskarshamn. Där möttes vi har väldigt märkligt väder i form av varannan timme sol och varannan timme störtregn. Har aldrig varit med om någo liknande faktiskt, men varmt var det iallafall

Vi tog tåg ner till Kalmar där vi hämtade upp en hyrbil eftersom vi skulle åka mycket fram och tillbaka under veckan. När vi ändå var i Kalmar passade vi på att ta en sväng ut till Öland, där jag aldrig tidigare varit. ..och vad gör man på Öland då? Det enda jag kunde komma på var att åka till Borgholm och Soliden. Med tanke på att jag är mer republikan än rojalist så var det kanske ett märkligt val  . Vacker natur kan man njuta av oavsett åsikt tänkte jag och tog med mig barnen över den fantastiskt vackra och lååååååånga bron.

Blev förvånad över hur grönt det är på Öland. Det var ju rena rama trollskogsfeelingen!

     

Efter en timmes promenad i det gröna kom vi fram till Solidens café där vi mumsade i oss godsaker innan vi fortsatte vandringen mot Borgholm. Slängde ett öga genom grinden på kungens sommarställe och konstaterade att han verkade ha en rätt fin trädgård, han också   .

         

Kungens trädgård  ..

 

..min trädgård   


Ja, Borgholms fästning kan te sig liten ur europeiskt perspektiv, men jag tycker den är väl värd att beskådas. Barnen galopperade över slätten fram till ruinen. Jag tror de hade mycket spring i benen efter att först ha åkt tåg i flera timmar och sedan bil ytterligare en timme.

 

Ja och sedan bar det norr ut till Mörtfors som ligger några mil norr om Oskarshamn. Där var det idylliskt vill jag lova. Det får ni läsa om i nästa inlägg...

    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Say - 20 september 2014 19:58


Jag gör en time-out här på obestämd tid. Ha det gott alla!   ...

Av Anna Say - 2 augusti 2014 21:09

' Ja, så här fina är de! Jag fick nio frön av en kollega och nio små plantor blommar nu för fullt. Den är ettåriga så man måste ta frön från dem om man vill fortsätta odla dem. Jag torkar nu frön från krassen till nästa år, vilket känns lite kon...

Av Anna Say - 28 juli 2014 08:26

..och det är nog många som håller med mig. Därför blir det extra tråkigt när man upp upptäcker att någon dragit upp två av ens solrosor med rötterna och knippsat av en tredje med sax eller något annat vasst  .    Mina fina solrosor! En granne ber...

Av Anna Say - 24 juli 2014 23:42


..men jag trivs! Det är ju precis så här en sommar ska vara även om det redan klockan 7 på morgonen är alldeles för varmt att sitta under parasollen på balkongen och äta frukost. Kvällarna är fantastiska, synd bara att man är för trött för att njuta ...

Av Anna Say - 22 juli 2014 23:13

   Ja, nu var det ett bra tag sedan sist.. Det har varit lite mycket som hänt på en och samma gång om man ska uttrycka det milt. Mitt i allt bestämde sig min blott ett och ett halvtåriga    dator    att den inte ville vara med längre och där satt jag...

Presentation


Nu väntar jag bara på att klimatet i Sverige blir lika bra som på Kanarieöarna.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards