Livet på lotten

Alla inlägg den 26 december 2013

Av Anna Say - 26 december 2013 18:35

Ja, det är helt sant! Jag grävde upp ett antal jordärtskockor idag och gjorde jordärtskockspuré. Det blev 2 kilo närmare bestämt! 


   

Smaskens   .. fast jag sköljde och skalade dem innan jag kokade dem förstås! 


Det känns faktiskt lite konstigt att gå ut på lotten och se att det faktiskt både grönskar och blommar där nu i december! I år är det verkligen upp och ner med vintern! Det påminner faktiskt om de många snölösa vintrarna i min barndom. 


     


Murgrönan, lagern och vinterrosen verkar trivas iallafall   ..hm.. det går inte att vända bilder här, men ni ser ändå tror jag.


Jag skulle nog vilja ha lite snö några veckor iallafall. Det vore trist om man inte kunde få åka skidor någon gång, men än är det ett par månader kvar av vintern så än finns det hopp   . Fast det är nu bara tolv dagar kvar till sommaren     

Presentation


Nu väntar jag bara på att klimatet i Sverige blir lika bra som på Kanarieöarna.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards