Livet på lotten

Direktlänk till inlägg 22 december 2013

Dags för årets stora arbetsinsats...

Av Anna Say - 22 december 2013 00:00

..med julfirande i stereo. Först Lilla julafton hemma hos pappa och sedan stora julafton här. I år blir det tokmycket paket    . Tomten antydde det när jag pratade med honom härom dagen    Jag vet inte varför det blev så. Kanske är det det dåliga samvetet som pratar högre så här års än annars? Det är väl insikten om att man aldrig lägger tillräckligt med tid på sina nära och kära som gör att man köper sig lite gott samvete. 

 


Flera timmar av min tid gav jag iallafall till pappa idag. Han får för övrigt i snitt en halvtimme av min tid varje dag, vilket är mer än vad många barn får av sina föräldrar. Nåväl, vi, dvs jag med sällskap - totalt var vi fem - såg nog ut som gäng nomader när vi stolpade in på tvärbananen (jo jag kallar den för bananen - tunnelbanan har ju många namn så varför ska inte tvärbanan ha ett smeknamn?)  med tre fullpackade dramatenvagnar, en stor shoppingkasse från ett känt varuhus samt ett antal plastkassar fyllda med julklappar, mat, belysning och inte minst en ny julgran. 


Det blev jättefint i pappas trädgård med de nya ljusen i syrénen. Plastgranen ser nästan äkta ut och barnen tyckte det var roligt att klä ännu en gran. Pappa blev iallafall väldigt nöjd och glad och otroligt mätt också  .  Vad jag längtar efter att ta i tu med baksidan av tomten! Det kommer bli så fint! Jag ska göra en skiss över hans trädgård så blir det nog lättare att planera för en bättre helhet. Det är flera månader dit än så jag får nöja mig med blommorna i mitt fönster än så länge.

    Snart kommer jag lägga upp en massa bilder på hibiscusar igen  Håll ut! 


God Jul!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Say - 20 september 2014 19:58


Jag gör en time-out här på obestämd tid. Ha det gott alla!   ...

Av Anna Say - 2 augusti 2014 21:09

' Ja, så här fina är de! Jag fick nio frön av en kollega och nio små plantor blommar nu för fullt. Den är ettåriga så man måste ta frön från dem om man vill fortsätta odla dem. Jag torkar nu frön från krassen till nästa år, vilket känns lite kon...

Av Anna Say - 28 juli 2014 08:26

..och det är nog många som håller med mig. Därför blir det extra tråkigt när man upp upptäcker att någon dragit upp två av ens solrosor med rötterna och knippsat av en tredje med sax eller något annat vasst  .    Mina fina solrosor! En granne ber...

Av Anna Say - 24 juli 2014 23:42


..men jag trivs! Det är ju precis så här en sommar ska vara även om det redan klockan 7 på morgonen är alldeles för varmt att sitta under parasollen på balkongen och äta frukost. Kvällarna är fantastiska, synd bara att man är för trött för att njuta ...

Av Anna Say - 22 juli 2014 23:13

   Ja, nu var det ett bra tag sedan sist.. Det har varit lite mycket som hänt på en och samma gång om man ska uttrycka det milt. Mitt i allt bestämde sig min blott ett och ett halvtåriga    dator    att den inte ville vara med längre och där satt jag...

Presentation


Nu väntar jag bara på att klimatet i Sverige blir lika bra som på Kanarieöarna.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards