Livet på lotten

Alla inlägg den 25 mars 2014

Av Anna Say - 25 mars 2014 06:09

Inte bokstavligen kanske, men idag är mitt mål att börja så!   I år ska jag ta det väldigt lugnt med tomatplantorna. Jag brukar ju få så otroligt mycket plantor som jag knappt vet var jag ska göra av när de växer upp till stora träd. Grobarheten är uppenbarligen nära 100% när man torkar sina egna frön. Det trodde jag faktiskt inte, men så verkar det vara iallafall. Detsamma gällde ju även paprikan förra året. Nu väntar även vindruvskärnor på brädan...  Vi får väl se hur det går, men det börjar bli dags att rigga upp växthuset. Nästa gång jag är hos pappa ska jag ta ett eller flera rotskott från schersminen också till svärmors och min syrénhäck. Den där schersminen älskade jag verkligen när jag var liten. Busken var som en gigantisk boll täckt av vackra vita doftande blommor. Numera är den tämligen vildvuxen så det får väl bli ett av mina projekt under våren. Hoppas syrénen som jag flyttade till Lotten 2 tar sig också. Försökte rotera bilden, men det ville sig inte riktigt  , men så här ser den lilla plantan ut nu iallafall.  


I år har jag investerat i ett helt gäng med solcellslampor. Det är så trevligt när de lyser på kvällarna. En av dem för tankarna till pappas schersmin faktiskt: En vit liten ljusstake som jag ställt på balkongen. Den blir lite som en påminnelse om att jag måste ta itu med "monstret" på baksidan nästa gång jag är hos pappa  .

 

Kanske pappa ska få nya lampor? Han bröt ju sönder de förra i vintras. Vet inte vad han tänkte, men det var lite synd och han blev väldigt ledsen över sitt tilltag när han insåg vad han gjort. Jag vet var det finns 3-pack för 49 kr...    


Presentation


Nu väntar jag bara på att klimatet i Sverige blir lika bra som på Kanarieöarna.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards