Livet på lotten

Alla inlägg den 30 mars 2014

Av Anna Say - 30 mars 2014 22:57

trädgårdsarbete blev det idag, precis som jag nämnde igår. Efter mässan åkte vi till pappa med nya lampor, kuddar och wienerbröd mm. Jag grävde upp två rotskott av vad jag tror och hoppas är schersmin. Busken såg inte riktigt ut som jag minns den. Det såg nämligen ut som någonting väldigt stort hade tuggat i sig minst hälften av den oc!h inte var det lätt att få tag på rotskott inte. De satt som berget själv, så för säkerhets skulle grävde jag med hjälp från svärmors vän upp ännu ett rotskott av den vackra vita syrenen från framsidan av huset. 

 

Dessa små rotskott planterade jag på Lotten 2. Kanske borde jag ha vattnat, men så här års känns det inte så angeläget eftersom det är så kallt fortfarande. Det fungerade både förra och förrförra året iallafall.  Hm, vi måste göra något åt de vita staketen. De ramlar snart. Ska prata med övriga lotterister. Det är ju så mysigt nu när folk börjar titta ut ur sina vinteriden  .


Jag köpte som sagt solcellslamport till pappa. De där för 49 kronor är ganska fina faktiskt.  Så här fint pryder de Lotten 1:

 

..och fina ljusstaken på balkonen ser ut så här innan mörkret faller på. Ni såg ju inte så mycket på bilden härom dagen så voilà. Riktigt snygg va?:

 

Växthuset är monterat igen också och där inne väntar frön av solros och krasse på bättre tider   .

 

Presentation


Nu väntar jag bara på att klimatet i Sverige blir lika bra som på Kanarieöarna.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards