Livet på lotten

Direktlänk till inlägg 17 mars 2014

Läskigt värre..

Av Anna Say - 17 mars 2014 21:45

..var det att landa i Göteborg idag. Vilken turbulens, men det var inte jag som skrek denna gång iallafall utan det var damen som satt på samma rad som jag. Hon skrek till inte mindre än två gånger. Vi andra satt tysta och säkert var det fler än jag som undrade om vi skulle landa med landningsstället eller med ena vingen nedåt   . Usch ja.. Trots min flygrädsla så kommer jag på mig själv att sitta där gång efter annan i diverse flygmaskiner påväg till än det ena eller andra stället, bara för att jag är rädd om min tid. Uppenbarligen är jag räddare om min tid än om mitt liv iallafall. Det måste ju ändå vara därför jag sitter där och ber för mitt liv ibland flera gånger i månaden. Jag är nog inte riktig klok egentligen. Nåväl, göteborgsvädret till trots så lyckades piloten även ta mig upp till Stockholm igen. Tur att man inte måste flyga varje dag iallafall  


Mina älskade lotter.. det känns fantastiskt att kunna säga det! Jag har två lotter - på bästa stället på gården och på köpet också helt fantastiska jordgubbsplantor! Här ska smaskas jordgubbar i sommar! Eftersom jag planerar att vara hemma större delen av sommaren i år så räknar jag med att ha mycket tid i diverse trädgårdar och lotter förstås. Jag trodde nästan denna vinter skulle ta kål på mig så jag behöver verkligen lugn och ro för att hjärnan inte ska koka över eller så   .   


Hoppas mina små krokusar klarade snöovädret i morse. Ska titta till dem imorgon. Orkade inte göra det idag när jag kom hem. Nästa gång blir det bilder från lotterna! I helgen är det trädgårdsmässa.. måste försöka klämma in ett besök. Det är ju så himla trevligt att gå dit!

        

 
 
Petra Christensen

Petra Christensen

18 mars 2014 20:21

Hej!

Det där med flyresor känner jag igen. ..och ändå sitter man där gång på gång. Eländes elände..

Kul att följa din blogg. Jag ska också börja planera trädgård snart då vi fått färdigt utbyggnaden av vårt hus. Förmodligen blir det nästa vår som trädgårdsarbetet kommer igång på riktigt men det gäller ju att lägga grunden i tid :)

http://petrasutmaningar.blogg.se

Anna Say

20 mars 2014 21:38

Tack detsamma :). Det bli mer aktivitet snart när jag har något odlingsrelaterat att skriva om. Fast lite annat kan man ju förstås flika in med ibland :-D.

Fönsterbrädan har börjat fyllas med diverse kärnor som ligger på tork. Trädgårdsliv är ett trevligt forum att vara med i på FB. Man får både tips och inspiration.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Say - 20 september 2014 19:58


Jag gör en time-out här på obestämd tid. Ha det gott alla!   ...

Av Anna Say - 2 augusti 2014 21:09

' Ja, så här fina är de! Jag fick nio frön av en kollega och nio små plantor blommar nu för fullt. Den är ettåriga så man måste ta frön från dem om man vill fortsätta odla dem. Jag torkar nu frön från krassen till nästa år, vilket känns lite kon...

Av Anna Say - 28 juli 2014 08:26

..och det är nog många som håller med mig. Därför blir det extra tråkigt när man upp upptäcker att någon dragit upp två av ens solrosor med rötterna och knippsat av en tredje med sax eller något annat vasst  .    Mina fina solrosor! En granne ber...

Av Anna Say - 24 juli 2014 23:42


..men jag trivs! Det är ju precis så här en sommar ska vara även om det redan klockan 7 på morgonen är alldeles för varmt att sitta under parasollen på balkongen och äta frukost. Kvällarna är fantastiska, synd bara att man är för trött för att njuta ...

Av Anna Say - 22 juli 2014 23:13

   Ja, nu var det ett bra tag sedan sist.. Det har varit lite mycket som hänt på en och samma gång om man ska uttrycka det milt. Mitt i allt bestämde sig min blott ett och ett halvtåriga    dator    att den inte ville vara med längre och där satt jag...

Presentation


Nu väntar jag bara på att klimatet i Sverige blir lika bra som på Kanarieöarna.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards