Livet på lotten

Alla inlägg den 1 januari 2014

Av Anna Say - 1 januari 2014 09:35

 

Jag önskar ett nytt fantastiskt odlingsår till alla!

En liten årskrönika över 2013 följer nedan   


I hibiscusens förlovade land började vi traditionsenligt vårt år.

 

 

Jag hade sedan förmånen att ännu en gång följa lottens första grönska till mognad och skörd.

 

 

       

       

Kirskål blev utnämnd till årets ogräs . Undrar om jag måste gräva upp hela rabatten för att få bukt med eländet? Det tål att tänka på! Det är ju inte bara denna rabatt det gäller i så fall...



Det blev fantastiska mängder körsbär och plommon! Minst 10 kg hade jag att ta hand om och ännu mer plommon. Vi åt körsbärssoppa och plommonkaka på längden och på tvären  

 

Lite vackra trädgårdar hann jag också titta in i:

               

Naturligtvis var min egen lilla lott riktigt vacker med sina fantastiska liljor också    

   

..och så sent som förra veckan skördade jag jordärtskockor  

Nu ska jag designa och planera en trädgårdstomt! Det ska bli kul   ! 


    

Presentation


Nu väntar jag bara på att klimatet i Sverige blir lika bra som på Kanarieöarna.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards