Livet på lotten

Alla inlägg den 6 januari 2014

Av Anna Say - 6 januari 2014 08:05

..bär det av i svinottan imorgon! Ser verkligen fram emot att se lite blommor igen efter allt gråväder. Konstig vinter! Undrar just hur växterna mår? De måste väl bli lite förvirrade när det nästan är sommartemperatur    ute.

Vi kanske ser lite snö på Teide. Tror det är större chans att vi gör det än i Stockholm i år faktiskt.

  

Satt och skissade på hur jag ska göra om pappas trädgård och jag tror det blir bra. Lite kritiska röster från familjen dock som påpekade att bärbuskar nog har rejäla rötter ifall jag nu menar allvar med min ommöblering. Jag tycker baksidan har fantastisk potential, men det är för mycket "skruffs" som tar upp ytan där. Två stora bärträd räcker! Bort med krusbärsbuskarna! De är inte så jätteimponerande om jag ska vara helt ärlig. Tänkte såga ner den otroliga enen som min mamma planterade för 20 år sedan eller mer. Hon fick den av mig i en liten kruka och planterade sedan ut den och idag är den över 2 meter hög! Den står väldigt nära huset så jag tror det är bäst att såga ner den. Schersminbusken ser eländig ut också. Kanske går den att räddas om den gallras ur alternativt förnyas? Den är inte beskuren på år och dag. Läste att man ska ta bort 1/5 av busken varje år för att den ska behålla formen.. hm.. tror inte den beskurits på minst ett decennium.  Jag är lite sugen på att anlägga ett jordgubbsland i ena hörnet och schersminbusken står precis där jag tycker det vore lämpligt...Tänkte inhandla lite rododendron och ormbunkar på trädgårdsmässan i mars. Det är fantastiskt roligt att vara där. Det är jag dock inte ensam om att tycka  . Solen når aldrig rabatten närmast huset på baksidan så det tror jag blir bra. Samlar mig mentalt för hårt trädgårdsarbete så snart våren är här som ni märker   . Vem behöver dyra gymkort när man har en trädgård att sköta?

Presentation


Nu väntar jag bara på att klimatet i Sverige blir lika bra som på Kanarieöarna.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards