Livet på lotten

Alla inlägg den 5 februari 2014

Av Anna Say - 5 februari 2014 22:27

Fast det är ändå en dryg månad kvar. Då kan man låtsas att det är sommar en stund iallafall.

 

Kaktusar är märkliga växter. Svärmor älskar dem, men jag vet inte riktigt vad jag tycker. En del är fina och har fantastiska blommor. Andra är väldigt fula och så sticks många av dem! Frukterna kan i och för sig vara goda, men då får man passa sig när man plockar dem.

 

I år blir det sommar hemma, siktar jag på åtminstone. Förra året trodde jag inte det skulle bli några resor över huvudtaget, men det blev ju helt sanslöst istället.  Tror jag aldrig flängt så mycket en sommar som då. I år sparar jag de riktiga semesteräventyret till hösten   .  Det ska bli spännande att spana in växtligheten där. Det var länge sedan man var i ett tropiskt område. Annars är jag ju en person som trivs bra i ökenklimat. Jag gillar den torra luften helt enkelt och så är det inte så mycket mygg och elände. Nu kommer vi behöva både myggspray och antihistamin, men jag tror det bli fantastiskt med nästan två veckor i paradiset 


Fördelarna med höst och vintersemester är flera. Man får t ex en dos sommar när man verkligen behöver det och så behöver man inte besvära folk med att be dem vattna på lotten. Inte för att det varit något problem, men ändå. Jag har väl snarare sörjt att jag missat en massa pga att jag rest bort.

 


Måste förresten konsultera någon beträffande mina jordgubbar... eller så byter jag sort helt enkelt.

Tjingeling!

Presentation


Nu väntar jag bara på att klimatet i Sverige blir lika bra som på Kanarieöarna.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards