Livet på lotten

Alla inlägg den 28 februari 2014

Av Anna Say - 28 februari 2014 21:50

Ja, fast det är ju fortfarande lite i kallaste laget för att man ska kunna njuta av sitt morgonkaffe på balkongen eller i sin lilla trädgård  . Det känns faktiskt lite som om det aldrig riktigt blev vinter utan hösten övergick långsamt och nästan obemärkt i vår. Blommor har ju börjat kika fram och ljuset börjar komma tillbaka.

   

..och jag undrar i mitt stilla sinne varför jag inte planterade snödroppar. De här fotade jag i ett helt annat kolonilottsområde där en del till och med har små hus  . Om jag ska ha det på min lilla plätt så får det bli ett väldigt litet ett.

Med detta har jag ju inte sagt att det ingenting händer på min plätt. Så nyligen att rabarberna börjar titta fram.


   

Jag ser fram emot många pajer i sommar. Mums!  Om några veckor är det ju vårdagjämning och allting så visst går vi mot ljusare tider   

Denna helg är det iallafall omplantering som gäller så det blir ut till Plantagen och köpa jord  !


Presentation


Nu väntar jag bara på att klimatet i Sverige blir lika bra som på Kanarieöarna.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards