Livet på lotten

Direktlänk till inlägg 15 februari 2014

Tulpaner..

Av Anna Say - 15 februari 2014 22:46

..är så fina och för mig betyder det vår! Jag har sneglat på knippena med tulpaner varje gång jag gått och handlat de senaste två veckorna. Ska man unna sig en bukett, eller inte? Mer har jag inte hunnit fundera än kanske att om några månader blommar mina ståtliga tulpaner på lotten igen  .

Idag hände det något lite märkligt när jag promenerad längs en av huvudgatorna inne i stan med dottern. Där ligger plötsligt en bukett tulpaner på trottoaren. Helt anonyma, utan kort, nyligen köpta och ingen i sikte som kan identifieras som dess ägare. Jag titta en stund på dem och konstaterade att de nog legat där en stund och skulle troligen bli liggande tills någon antingen adopterade dem eller klev på dem. Gissa vilket jag valde   .

 

Jag var dock lite orolig att de inte skulle klara sig för vi var inte påväg hem då utan skulle bege oss hem först en timme senare. Så jag skramlade ihop lite gammalt tidningspapper på Balettakademien och fick en plastpåse att bära dem i av tjejen i kafeterian. När vi kom hem fick de äntligen en slurk vatten. Några av dem hade börjat sloka så smått, men efter någon timme reste de sig så imorgon kanske någon av dem slår ut  


Jag har börjat torka kärnor till årets paprikaodling. Röda söta paprikor hoppas jag på vid sommarens slut. Hm tomater måste jag köpa också.. Jag kan ju inte vara utan tomatplantor! Det är ju min specialitet  .  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Say - 20 september 2014 19:58


Jag gör en time-out här på obestämd tid. Ha det gott alla!   ...

Av Anna Say - 2 augusti 2014 21:09

' Ja, så här fina är de! Jag fick nio frön av en kollega och nio små plantor blommar nu för fullt. Den är ettåriga så man måste ta frön från dem om man vill fortsätta odla dem. Jag torkar nu frön från krassen till nästa år, vilket känns lite kon...

Av Anna Say - 28 juli 2014 08:26

..och det är nog många som håller med mig. Därför blir det extra tråkigt när man upp upptäcker att någon dragit upp två av ens solrosor med rötterna och knippsat av en tredje med sax eller något annat vasst  .    Mina fina solrosor! En granne ber...

Av Anna Say - 24 juli 2014 23:42


..men jag trivs! Det är ju precis så här en sommar ska vara även om det redan klockan 7 på morgonen är alldeles för varmt att sitta under parasollen på balkongen och äta frukost. Kvällarna är fantastiska, synd bara att man är för trött för att njuta ...

Av Anna Say - 22 juli 2014 23:13

   Ja, nu var det ett bra tag sedan sist.. Det har varit lite mycket som hänt på en och samma gång om man ska uttrycka det milt. Mitt i allt bestämde sig min blott ett och ett halvtåriga    dator    att den inte ville vara med längre och där satt jag...

Presentation


Nu väntar jag bara på att klimatet i Sverige blir lika bra som på Kanarieöarna.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards