Livet på lotten

Alla inlägg under mars 2014

Av Anna Say - 17 mars 2014 21:45

..var det att landa i Göteborg idag. Vilken turbulens, men det var inte jag som skrek denna gång iallafall utan det var damen som satt på samma rad som jag. Hon skrek till inte mindre än två gånger. Vi andra satt tysta och säkert var det fler än jag som undrade om vi skulle landa med landningsstället eller med ena vingen nedåt   . Usch ja.. Trots min flygrädsla så kommer jag på mig själv att sitta där gång efter annan i diverse flygmaskiner påväg till än det ena eller andra stället, bara för att jag är rädd om min tid. Uppenbarligen är jag räddare om min tid än om mitt liv iallafall. Det måste ju ändå vara därför jag sitter där och ber för mitt liv ibland flera gånger i månaden. Jag är nog inte riktig klok egentligen. Nåväl, göteborgsvädret till trots så lyckades piloten även ta mig upp till Stockholm igen. Tur att man inte måste flyga varje dag iallafall  


Mina älskade lotter.. det känns fantastiskt att kunna säga det! Jag har två lotter - på bästa stället på gården och på köpet också helt fantastiska jordgubbsplantor! Här ska smaskas jordgubbar i sommar! Eftersom jag planerar att vara hemma större delen av sommaren i år så räknar jag med att ha mycket tid i diverse trädgårdar och lotter förstås. Jag trodde nästan denna vinter skulle ta kål på mig så jag behöver verkligen lugn och ro för att hjärnan inte ska koka över eller så   .   


Hoppas mina små krokusar klarade snöovädret i morse. Ska titta till dem imorgon. Orkade inte göra det idag när jag kom hem. Nästa gång blir det bilder från lotterna! I helgen är det trädgårdsmässa.. måste försöka klämma in ett besök. Det är ju så himla trevligt att gå dit!

        

Av Anna Say - 15 mars 2014 23:52

  '

Jo, det gör det! Blåsippor kan var blå, lila, rosa och till och med vita fick jag lära mig nyligen och de är inte ens en sippa om man ska vara riktigt korrekt. Oavsett vad de är så är det en av mina absoluta favoritblommor. Rosa är fint, men de riktigt knallblå är vackrast, tycker jag.


..och vet ni vad? Jag har fått lotten bredvid min!! Inte den som jag från början ville ha, men "close enough". Jag fick frågan om jag var intresserad, för att den lotten är den mest exponerade av alla och jag är en sådan hängiven odlare och kommer sannolikt göra det fint på den   . Särskilt svärmor blev entusiastisk, men även övriga i familjen. Sonen minns de fina jordgubbarna från i somras tror jag  . Det här ska bli kul! Jag har redan stora planer för den.

Presentation


Nu väntar jag bara på att klimatet i Sverige blir lika bra som på Kanarieöarna.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards