Livet på lotten

Alla inlägg den 7 maj 2014

Av Anna Say - 7 maj 2014 21:31

..men tack vare våra jättegulliga grannar så löste sig detta innan abstinensen satte in på allvar.  Man blir ju alldeles handfallen när man varken kan betala räkningar eller deklarera   . Jag kunde inte jobba hemifrån så jag kom efter på jobbet, sonen kunde inte göra läxor eftersom mycket av deras skolarbete är webbaserat och dottern kunde inte lyssna på Spotify så det började bli riktigt eländigt här. Nu har det dock löst sig så imorgon felanmäler jag leverantören så jag kan återlämna lånad utrustning till grannen. Huga! Vi var ju utan internet i nästan en vecka, så det blev ju inget bloggande heller, men nu är jag tillbaka  . 


Det har hänt en hel del sedan sist faktiskt. Alla 7 citronkärnor som jag satt har grott till exempel så snar har jag en hel citrusodling här hemma  


Tomatplantorna har vuxit och så har även paprikorna. Jag behöver också plantera om några av paprikaplantorna eftersom jorden inte räckte till mer än 5 plantor... Det får bli helgens projekt.

 

Rabarberna växer så det knakar så årets första paj är nog inte långt borta  

  


Tulpanerna är på gång. Undrar just om de kommer figurera i några bostadsannonser i år? Såg att en av de större mäklarna återanvände bilder från förra året från min lott. Han sa att den kunde tas över av den nye ägaren, men jag utgår ifrån att han inte menade min lott utan lägenhetsinnehavarens lott som troligen inte hade lika fina tulpaner. För mina lotter är aja baja   för andra än mig och de mina dvs barnen och svärmor.

  

..och löjtnantshjärtana på båda lotterna börjar slå ut.

   

På lotten 2 har jag planterat vita pärlhyacinter och det ser ut som om de tagit sig någorlunda iallafall.

 


Ja.. och så var vi ju på Plantagen och köpte grönsaksjord och petunior till balkongen och då såg jag något jag inte kunde motstå. Nämligen jordgubbsplantor av typen ananas! Jag var bara tvungen att köpa en. Gubbarna blir vita enligt bilden så det ska bli intressant. Undrar just hur blommorna ser ut. 

 


 

Ni minns kanske mina vackra rödblommande jordgubbsplantor? Gubbarna hade emellertid normal jordgubbsfärg. Jag väntar med spänning   


Presentation


Nu väntar jag bara på att klimatet i Sverige blir lika bra som på Kanarieöarna.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards