Livet på lotten

Alla inlägg den 24 maj 2014

Av Anna Say - 24 maj 2014 00:26

Jag skördade rabarber både hos pappa och på lotten 1 igår så det blev till att göra något vettigt av dem, så jag gjorde rabarberpaj i morse det första jag gjorde faktiskt! Mumsigt värre   .


Snart hoppas jag på jordgubbar för nu blommar plantorna på bägge lotterna. Det ska bli spännande i år när jag har så många olika sorter. Förväntningarna är mycket höga iallafall.

 

Såg imorse att det var knoppar i den gula liljan på lotten 2! 

  .

Snart slår även mitt fina träd ut och fram till dess kan man njuta av syrénerna på gården som både är vita och lila. Tycker dock de lila är ett strå vassare än de vita som växer intill.

   


Inga knoppar i mina vita syréner, men pappas blommar för fullt såg jag idag. Den busken är enorm.

 

..och en himla massa kirskål har han också. Får väl ta itu med den igen någon dag när jag har tråkigt   ,


Vilken fantastisk dag och kväll! Snälla väder fortsätt såhär   nu när jag planterat om mina tomater i stora krukor som inte går in i växthuset! Jag kan ju inte ha ett större på balkongen om jag nu inte bygger in hela i glas förstås. Imorgon, hm idag menar jag ska jag gå och rösta och sedan blir det nog lite trädgårdsarbete. Jag tror det måste vattnas efter en sådan fantastisk dag som vi haft idag. Det växer så jag nästan hör hur det knakar...

Presentation


Nu väntar jag bara på att klimatet i Sverige blir lika bra som på Kanarieöarna.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards