Livet på lotten

Alla inlägg den 10 maj 2014

Av Anna Say - 10 maj 2014 21:51

..blev det till vår fina gård idag. Det blev nämligen shopping på ett av mina absoluta favoritställen . Det första vi möttes av när vi kom in i den gigantiska butiken var ett hav med mina favoritblommor

    

Vid gårdsstädningen för ett par veckor sedan fick jag, tillsammans med vår kolonilottsansvariga, hedersuppdraget att erstätta de eländiga taggbuskarna under ett av rönnträden med några fina växter. Det skulle vara något som tål sol, är flerårigt, har fin färg och är dekorativt hela sommarhalvåret. Vi slog våra kloka huvuden ihop   och kom fram till att lavendel nog var ett bra val. Vi enades om salvia i två olika färger (lilablå och rosaröd) samt höstanemon i två olika nyanser av rosa. Det här kommer bli så fint när de växer till sig.

 


Till hösten ska vi peta ner en massa tulpanlökar också!

..bara nu alla passerande kan låta bli att trampa i rabatten  . Vad är det med folk och rabatter egentligen? 


Fixade lite på mina lotter också. Slängde ner påskliljorna och pärlhyacinterna som jag fram till nu haft på balkongen. Jag vågade inte låta petuniorna vänta längre på att planteras och det var nog tur att jag gjorde slag i saken för oj vad rötter de hade! Det blev 4 stycken över när jag planterat 8 av dem i mina balkonglådor och de planterade jag i en av de stora krukorna på gården. Hoppas de klarar sig!

 


Nu börjar både träden och buskarna blomma på gården och jag spanade särskilt in spirean idag. Tror det är brudspirea närmare bestämt. De är vackra, men blommar tyvärr över väldigt snabbt. Får se vad som blir mitt nästa span... Det är ju mycket på gång nu och kommer solen och värmen snart så slår exploderar det.

 

..och så här ser mina lotter ut nu:

     

Tulpanerna slår nog lagom ut till min födelsedag     




Presentation


Nu väntar jag bara på att klimatet i Sverige blir lika bra som på Kanarieöarna.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards