Livet på lotten

Alla inlägg den 13 maj 2014

Av Anna Say - 13 maj 2014 19:58

Det verkar som om det blir vårvärme till helgen trots allt. När jag tittade på yr.no förra veckan såg det riktigt mörkt ut inför denna helg, men nu ser det klart bättre ut. Växterna tar liksom sats nu och om det blir så varmt som de säger så sker det väl en smärre explosion till om några dagar. Mina favoritträd, lönnarna, kommer säkert slå ut. De är på god väg iallafall. 

Jag hittade några små söta blommor på gården, dock inte på någon av lotterna.  Men visst är det fina?

   

Tulpanerna slår nog ut till imorgon som jag trodde  .

 

Det finns mycket fint på lotterna nu. Bland annat de här vackra lila blommorna som jag inte vet vad de heter.

 

..och lavendeln som vi planterade under ett av träden på gården lever   . Hoppas de bli riktigt stora.

 


Jag fick en ny solcellslampa till lotten 2. Den sätter jag ut senare idag. kan ni tänka er. En morgon var den mittersta lampan borta! Jag har ingen aning om vart den kan ha tagit vägen, men nu har jag som sagt en ny och är jätteglad för det. Det är så mysigt när det lyser på lotterna på kvällarna för det är ju fler än jag som har lampor har jag sett   

     

Presentation


Nu väntar jag bara på att klimatet i Sverige blir lika bra som på Kanarieöarna.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards