Livet på lotten

Alla inlägg den 4 april 2014

Av Anna Say - 4 april 2014 23:04

Ja igår var det inte lätt att veta hur man skulle klä sig. Övervägde fleece och vårjacka för barnen, men de brukar alltid gnälla på att de har för mycket kläder på sig och så slutar det med att jag får bära hela rasket, så jag skippade fleecen och det skulle jag inte ha gjort. Sonen fryser ju aldrig, men dottern tyckte det var lite väl kylslaget och det tyckte jag med. 


Att titta på lite kor, får, katter och hästar värmde dock trots den kalla blåsten och båda var riktigt glada ändå och inte särskilt sugna på att åka hem till stan igen. Det brukar var så faktiskt och det är då jag brukar undra vad tusan vi gör i stan där de inte kan springa omkring utan hela tiden måste skyddas från knäppgökar och trafik. Vi sprang från en galning vid Skanstull på vägen hem så kontrasten var slående   . Nåväl, landet är ju ganska exotiskt för två stadsbarn   ..och så himla långt borta från stan behöver man ju inte åka heller. Både Nacka och Tyresö är ju väldigt lantliga och lättillgängliga.


   

Barnen fastnade i en skogsbacke det första de gjorde när vi kom fram  . De spanade in blå, rosa och lila sippor och tydligen har vitsippor skådats i Tyresö också. De kanske har börjat titta fram i vår park också? Måste titta senare idag.


Ödersträdet ja, så här stort har det blivit, men som sagt, inga blommor än.

  

Vi får väl se ner fröna börjar gro.. Det tar nog någon vecka till i allafall. 



Presentation


Nu väntar jag bara på att klimatet i Sverige blir lika bra som på Kanarieöarna.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards