Livet på lotten

Alla inlägg den 26 april 2014

Av Anna Say - 26 april 2014 17:14

Japp, idag blev det nästan en halv dag på lotterna. Flyttade lite växter mellan dem. Vita pärlhyacinter från lotten 1 flyttades till lotten 2 där jag grävde upp två stora tuvor med gräslök som jag i sin tur flyttade till lotten 1.

Nu har jag samlat ihop örterna lite och planterat blommor närmast staketet mot grusgången. Det blev dock fiasko när jag försökte vattna för vattenslangen var alldeles för kort och munstycket läckte som ett såll. Vad har hänt  ! Fick kämpa med vattenkannor istället, vilket inte var så roligt alls. Grrrr! Fick lite hjälp av dottern och hennes kompis iallafall     . Rensade ogräs så det stod härliga till på bägge lotterna så nu ser de anständiga ut i väntan på att fröerna ska gro och börja växa. Jag har världens snyggaste händer (och fötter)   ! Jag tycker nämligen att det är väldigt svårt att rensa ogräs i handskar så jag jobbar oftast utan.. ja ni förstår själva hur tjusig man blir under naglarna.


     

Undrar just om det blir blommor på syrénerna jag fått från pappa? De har ännu inte blommat.


På lotten 1 blommar de blå pärlhyacinterna för fullt och det är stora knoppar i tulpanerna.

   

..och syrénträdet börjar bli grönt. Jag ser fram emot att få återse de vackra lila blommorna snart   

 



Presentation


Nu väntar jag bara på att klimatet i Sverige blir lika bra som på Kanarieöarna.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards