Livet på lotten

Alla inlägg den 12 april 2014

Av Anna Say - 12 april 2014 23:46

De flesta dagar bara rullar på, men en del sticker ut på olika sätt. Fantastiska dagar, konstiga dagar, hemska dagar och dagar i nostalgins tecken...


Dagen började med att jag slängde ut ljungen från balkongen, men när jag passerade lotterna tänkte jag om lite. Ljungen såg ju ut att t  a ny fart så - vad tusan! Jag grävde ett hål och tryckte ner plantorna. Går det så går det, tänkte jag. Fortsatte också med plattläggnignen av lotten 2. Det här blir bra det! Barnen gillade att de kunde gå på stenarna genom hela lotten. såg även på fröförpackningen att nu kan man ju faktiskt börja så utomhus.  Vet inte om det gäller hela landent så jag väntar någon vecka till och avvaktar hur vädret utvecklar sig. Idag började det ju bra med frukost på balkongen i solvärmen, för att sedan bli ganska kallt. Huga! Vi, iallafall jag, hade för lite kläder på mig när vi var ute   .  Misstänkte detta redan när vi knatade iväg till bussen för att åka till baletten. Efter denna åkte vi till fjärilshuset i H.agaparken där det alltid är sommar.

         

Ja det fanns till och med ett apelsinträd med frukter

 

..och så liljor. Ja med lite tur så har jag egna liljor på lotten 1 om några månader.

  

Efter detta tog vi en glass och gick iväg till mitt älskade Frösunda

 

Ja, där var allt sig både likt och olikt. Huset med vår gamla lägenhet stod kvar och Thelins, men runt Solna station kände vi inte alls igen oss. Arenastaden fanns ju inte för fem år sedan och nu ser Solan ut att ha fått sig en rejäl ansiktslyftniing. Det var sannerligen på tiden. En dag kanske de även satsar på skolor så att folk slipper flytta från sina hem till stadsdelar de inte vill bo i.

   

Där har det hänt mycket! Vi tyckte det var jättefräscht, men barnen längtar inte tillbaka även om de tyckte det var kul att återse gamla "hoods" och ska jag vara ärlig så kändes det mer hemma när vi satt på spårvagnen hem och spanade på vår egen stadsdel. Drömmen om Frösunda lever, men bara i mina minnen tror jag eller så har det bara blivit ett  hjärnspöke  . Buuuuh!


Presentation


Nu väntar jag bara på att klimatet i Sverige blir lika bra som på Kanarieöarna.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards