Livet på lotten

Alla inlägg den 24 april 2014

Av Anna Say - 24 april 2014 23:13

Ja det är sant! Små tomatplantor måste vattnas dagligen innan de vuxit till sig, men kl 04.00 är jag inte så allert att jag tänker på att vattna. Jag kryper snarare fram till min kaffemaskin och trycker in en kapsel för att försöa få liv i min sovande lekamen med en kopp kaffe. När jag kvicknat till lite bar det iväg till Arlanda för ett endagsmöte i Finland. Hade inte en tanke på att tomatplantorna höll på att försmäkta i fönstret i sonens rum. 

När jag kom hem vid 19-tiden fick jag däremot en smärre chock och en klump i magen. Plantorna såg verklgien inte glada ut    så jag bestämde mig för att plantera om allihop till större krukor för att förbättra förutsättningarna för överlevnad. Helt ärligt så var jag inte så sugen på att plantera efter en lång dag med intensiva diskussioner på främmande språk. Trött i huvudet och trött i kroppen så jag trodde jag skulle svimma 19 timmar på språng, men..... Idag såg jag att de verkar ha repat sig allihop   ! Puh! 


..och så här ser min fina kaktus ut på jobbet! Tjollahopp! Nu blev jag glad igen  

   

 

Om de överlever natten så blir det bilder på tomatplantorna nästa gång.


Presentation


Nu väntar jag bara på att klimatet i Sverige blir lika bra som på Kanarieöarna.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards