Livet på lotten

Alla inlägg den 3 april 2014

Av Anna Say - 3 april 2014 19:58

Det känns lite så iallafall, för allt verkar stå still på lotterna. Några fler krokusar kanske har slagit ut sedan senaste inlägget, men annars verkar inte så mycket hända just nu. Sonens citronträd har i och för sig vuxit lite.

Ja, och både ödesträdet och pelargonen som jag satte förra året har vuxit till sig rejält. Tänkte visa upp dem när de börjar blomma - om de nu tänker göra det. Annars får jag väl visa upp två fina gröna växter i stället   . Jag köpte en blå hortentia för några veckor sedan. Jag tänkte plantera ut den på någon av lotterna så fort det blir lite varmare. Jag har alltid varit väldigt svag för blå blommor och hortentia är ju så väldigt blå och fin  

  

Hoppas den rosa som jag planterade för två år sedan fortfarande lever. Jag tycker ju att den borde klarat sig efter den här förlängda hösten eller vad man nu ska kalla den här patetiska vintern  . Det ska bli spännande att se vad som kommer upp på Lotten 2 och om alla omplanteringar och nyplanteringar lyckats   - fast någon palm har jag inte försökt plantera ut än...   



Presentation


Nu väntar jag bara på att klimatet i Sverige blir lika bra som på Kanarieöarna.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards