Livet på lotten

Direktlänk till inlägg 3 april 2014

Nu håller våren andan

Av Anna Say - 3 april 2014 19:58

Det känns lite så iallafall, för allt verkar stå still på lotterna. Några fler krokusar kanske har slagit ut sedan senaste inlägget, men annars verkar inte så mycket hända just nu. Sonens citronträd har i och för sig vuxit lite.

Ja, och både ödesträdet och pelargonen som jag satte förra året har vuxit till sig rejält. Tänkte visa upp dem när de börjar blomma - om de nu tänker göra det. Annars får jag väl visa upp två fina gröna växter i stället   . Jag köpte en blå hortentia för några veckor sedan. Jag tänkte plantera ut den på någon av lotterna så fort det blir lite varmare. Jag har alltid varit väldigt svag för blå blommor och hortentia är ju så väldigt blå och fin  

  

Hoppas den rosa som jag planterade för två år sedan fortfarande lever. Jag tycker ju att den borde klarat sig efter den här förlängda hösten eller vad man nu ska kalla den här patetiska vintern  . Det ska bli spännande att se vad som kommer upp på Lotten 2 och om alla omplanteringar och nyplanteringar lyckats   - fast någon palm har jag inte försökt plantera ut än...   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna Say - 20 september 2014 19:58


Jag gör en time-out här på obestämd tid. Ha det gott alla!   ...

Av Anna Say - 2 augusti 2014 21:09

' Ja, så här fina är de! Jag fick nio frön av en kollega och nio små plantor blommar nu för fullt. Den är ettåriga så man måste ta frön från dem om man vill fortsätta odla dem. Jag torkar nu frön från krassen till nästa år, vilket känns lite kon...

Av Anna Say - 28 juli 2014 08:26

..och det är nog många som håller med mig. Därför blir det extra tråkigt när man upp upptäcker att någon dragit upp två av ens solrosor med rötterna och knippsat av en tredje med sax eller något annat vasst  .    Mina fina solrosor! En granne ber...

Av Anna Say - 24 juli 2014 23:42


..men jag trivs! Det är ju precis så här en sommar ska vara även om det redan klockan 7 på morgonen är alldeles för varmt att sitta under parasollen på balkongen och äta frukost. Kvällarna är fantastiska, synd bara att man är för trött för att njuta ...

Av Anna Say - 22 juli 2014 23:13

   Ja, nu var det ett bra tag sedan sist.. Det har varit lite mycket som hänt på en och samma gång om man ska uttrycka det milt. Mitt i allt bestämde sig min blott ett och ett halvtåriga    dator    att den inte ville vara med längre och där satt jag...

Ovido - Quiz & Flashcards