Livet på lotten

Alla inlägg den 16 april 2014

Av Anna Say - 16 april 2014 22:18

Jag måste ju passa på att ta ut de sista föräldrardagarna nu. Dottern fyllde åtta för en månad sedan så dagarna försvinner till sommaren om jag inte hinner ta ut dem till dess och det vore ju synd. Särskilt om det är så fint väder iallafall  

Ja, det var ju helt fantastisk väder idag  . Vi började med att äta nybakade äppelmuffins på balkongen och sedan skickade jag ut barnen att leka på gården. I mitt stilla sinne tänkte jag att mina stadsungar kommer nog tillbaka in efter en halvtimme, men.. icke! De var ute från 11 till 14.30 utan att ens gå in och gå på toa! Det var klättrande i berg och det var camping på gräsmattan utanför. Jag slog nämligen upp deras två kupoltält från ett känt möbelvaruhus och sedan hämtade jag två pizzor och så satt vi där på det solvarma gräset och lekte sommar. Helt underbart! Efter det gick jag och hämtade lite godis till barnen (men jag nallade lite förstås   ) och en kopp kaffe    till mig. Ja, och sedan planterade jag den blå hortensian på lotten 2 och fortsatte motvillig med städningen inomhus. Barnens rum är fina nu och alla fönster utom två, dvs åtta av tio, är tvättade. Tänk vad ljust det blev!  ..och på tal om ljust - visst har kvällarna blivit ljusa? Sommartid är en av de bästa påhitten i modern tid.

 

Hur kan man vara emot något så bra? En del påstår sig vara jetlagged, men kom igen! En timme är väl ingenting? Mina barn har aldrig märkt av vare sig växling till eller från sommartid. Undrar just hur de reagerar på 5 timmars tidskillnad i höst    Då börjar det märkas.


   

Presentation


Nu väntar jag bara på att klimatet i Sverige blir lika bra som på Kanarieöarna.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards