Livet på lotten

Alla inlägg den 11 april 2014

Av Anna Say - 11 april 2014 20:32

Nej, alla kan ju se blommorna dottern fick i sitt hår vid senaste besöket hos frisören. Jag fick minsann aldrig några blommor i håret när jag klippte mig som barn    

 

Frisören sa att min lilla tjej ser ut som Michelle Pfeiffer    Jo, det finns vissa likheter faktiskt. Båda har kattlika utseenden  . ..och katt är ju favoritdjuret om dottern får välja, men någon liten spinnande pälsboll lär det väl inte bli här. Jag lutar lite åt kanin som jag nämnt tidigare. Det är ju bara det att jag reser mycket och ibland är ju även barnen med så vad gör man med lilla långöra då?

Någon påstod, för övrigt, att sonen såg ut som Mikael Persbrandt, men jag vet inte jag. Kanske lite, lite..    


Växter kan man ju be grannarna vattna så det känns som en mer hanterbar hobby än husdjur just nu iallafall. Jag skaffar nog husdjur när jag blir pensionär och sitter i mitt hus på Teneriffa omgiven av hibiscusar   . 


Än så länge får jag nöja mig med att se hur mina solrosor, tomater, krasse med mera växer och frodas.

   


Det är helt otroligt vilken grobarhet det är på tomatkärnorna jag torkade i vintras! Jag planterade två kärnor i varje kruka och två plantor kommer upp nu! Ingen paprika har dock tittat upp än och inte heller vindruvor, hibiscus eller vattenmelon.. Vi får väl se hur det blir med det. Jag har inte så stora förhoppningar om hibiscusen iallafall, men man vet ju aldrig  . Kan hibiscushäcken inte är så långt bort ändå   


Presentation


Nu väntar jag bara på att klimatet i Sverige blir lika bra som på Kanarieöarna.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards