Livet på lotten

Alla inlägg den 18 april 2014

Av Anna Say - 18 april 2014 22:00

Vi firade påsk med pappa igår. Trädgården är fin nu innan den börjar bli vildvuxen och om några veckor blommar fruktträden, som jag tack och lov inte tog livet av med min framfart med såg och sekatör förra året   .

    

Tänkte jag skulle fixa lite i trädgården innan min födelsedag så kunde man kanske fira den där.. Grilla och så om jag nu orkar ordna med allt innan, men det behöver ju inte bli så pretentiöst egentligen. Det är ju trots allt lite lättare med en massa falk i en trädgård än i en lägenhet och får barnen tråkigt kan de ju sticka till lekplatsen eller gå upp i "Lillskogen" som jag döpte den lilla skogsdungen ovanför pappas tomt . Jag trodde under flera år på fullt allvar att den var min privata skog eftersom jag mutat in den  . Alla spelade med så vad skulle jag tro  .  


Nu har jag ju mina små lotter, men att slå upp ett partytält på någon av dessa är väl inte att rekommendera   . Det blir nog lite trångt minst sagt även om det kanske vore praktiskt att fira hemma. 


Det ser fortfarande ganska brunt och tråkigt ut på alla lotter, särskilt Lotten 2 är trist, men jag tänkte så lite sommarblommor där snart så blir det fint om ungefär två månader. Kanske jag skulle flytta ett av löjtnantshjärtana också? Hmm jag har ju tre och de behöver lite mer utrymme.


 

Vinbärsbuskarna börjar få blad nu och även blåbärsbuskarna, krusbären och förstås syrénerna...

 

..och även det som jag hoppas är schersmin. Vi lär snart få veta eller så får man hålla ut till nästa år då det kanske kan bli någon lite blomma eller så. Spänningen är iallafall olidlig  . Ja, vad har jag planterat för buske egentligen?

Presentation


Nu väntar jag bara på att klimatet i Sverige blir lika bra som på Kanarieöarna.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards